Sunday 1 March 2015

DIY: Šaty pro sestru: asymetrická čarodějnice [TUTORIAL]

Při nedávněm třízení starých látek jsem narazila na úplet s potiskem motýlů, měsíce a znamení zvěrokruhu. Předpokládám, že se mi ten design kdysi líbíl - dnes už mi ale příjde neskutečně nevkusný :D Chtěla jsem proto látku vyhodit, ale ještě než k tomu došlo, našla ji moje sestra - milovnice černého oblečení s čarodějnickým nádechem. Ovšemže si tu látku zamilovala a poproila mě, abych ji z ní ušila jednoduché šaty.


Vrchní díl šatů má nádech nedbalé elegance, čarodějnický dojem vytváří spíše potisk, dolní nezačištěný okraj a taky fakt, že je onen potisk nakřivo :D Všimla jsem si toho až když už bylo pozdě, ale sestra odmítla párání a prohlásila, že to tak chce. No budiž, já to nosit nebudu >.>

Návod v celém článku >>



Potřebujeme:
1,5 m nebo více elastické látky (úplet)
padnoucí tričko na výrobu střihu
šicí stroj/jehlu a nit
střihový papír (pečící papír)
tužku, nůžky

Krok 1:
Oblékneme si tričko a označíme si naši požadovanou délku vrchního dílu. Poté tričko přeložíme napůl a obkreslíme na střihový papír - tělo a rukávy zvlášť. Střih vystřihneme a obkreslíme jej na látku:

Přední díl (vlevo dole) vystřihneme jednouna skladu, abychom uprostřed neměli šev. stejně tak to můžeme udělat i s rukávy a zadním dílem, jelikož jsem ale měla málo látky, skládá se můj zadní díl ze dvou kusů, stejně tak jako každý rukáv. Obdélník, ze kterého bude sukně by měl být dvakrát delší než spodní obvod dvou zadních dílů a jednoho předního dílu. Šířka obdélníku záleží na požadované délce vaší sukně :)

Krok 2:
Sešijeme přední a zadní díl; šedé linky k sobě, bílé linky k sobě. Stejným způsobem přišijeme i druhý zadní díl a mělo by nám vzniknout tělo s dírou na zádech :)

Krok 3:
Sešijeme rukávy, opět podle vyznačených čar. Pokud máte dostatek látky, můžete rukávy vystřihnout na skladu podle bílé čáry a sešít jenom šedou čáru.
Krok 4:
Rukávy našpendlíme k tělu a sešijeme (na fotce jsou rukávy schované uvnitř těla)
Dáváme si pozor, abychom přišívali jenom to, co skutečně přišité má být :) Toto by nám mělo vzniknout po sešití:

Krok 6:
Nařasíme náš spodní díl aby byl stejně dlouhý jako spodní obvod našeho těla: vrchní okraj obdélníku prošijeme dlouhými stehy a potom za !jednu! z nití (pokud šijete v ruce tak taháte jen za jednu možnou nit :) ) zatáhnete a poposunete látku opačným směrem.
Krok 7:
Spodní díl přišijete na tělo. zadní "díru", která nám zůstala zašijete a máte hotovo :) Pro dokončenější vzhled můžete začistit výstřih a rukávy jedním přehnutím látky směrem dovnitř. Takto můžete začistit i spodní okraj šatů, to jsem ale na žádost sestry neudělala :)

Pokud máte jakékoli dotazy nebo pokud potřebujete poradit s některým krokem, budu se snažit vám co nejlépe pomoci :) Pokud se necháte inspirovat, pošlete mi prosím fotku vašeho výtvoru!

Brzy napočtenou,
Karune

No comments:

Post a Comment